Odpowiedzi

2010-03-22T19:08:34+01:00
Gniazdowniki same wychowują a zagniazdowniki podrzucja pisklęta np. kukułka
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:12:20+01:00
Gniazdowniki siedzą w gnieździe karmią je rodzice i czekają gdy będą już mogył być zdolne do samodzielnego przeżycia a zagniazdowniki są już po wykluciu gotowe do samodzielnego życia
1 5 1
2010-03-22T19:13:17+01:00
Te ptaki, które jaja zaopatrzone w większą ilość materiału zapasowego, wysiadują je dłużej i wówczas małe pisklęta przychodzące na świat są samodzielne. Są to np.: kury, gęsi, strusie. To zagniazdowniki.

Ptaki śpiewające - słowik, gil, wilga, wytwarzają małe jaja, z małą ilością materiału zapasowego. Wysiadują jaja krócej i pisklęta rodzą się niezdolne do samodzielnego życia i wymagają troskliwej opieki. To gniazdowniki.
1 5 1