Proszę pomóżcie mi wyjasnic te 3 pojęcia ale tak krótko, swoim zdaniem, tzn. co przez to rozumiem :

1. Kosciół jest wspólnotą duchową.
2. Kosciół jest obdarowany dobrami niebieskimi.
3. Kościół jest kościołem ziemskim.

Z GÓRY DZIĘKI!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:43:45+01:00
No właśnie co Ty przez to rozumiesz ;-)
1. Kosciół jest wspólnotą duchową.
Każda osoba Ochrzczona staje się Dzieckiem Bożym i częścią Mistycznego Ciała Chrystusa.
Chrześcijan łączy miłość do Chrystusa

2. Kościół jest obdarowany dobrami niebieskimi.
Rzeczywiście tak jest. Dobra niebieskie to życie wieczne, miłość, opanowanie, spokój, jedność z Panem.

3. Kościół jest Kościołem ziemskim.
Kościół to również organizacja. Mamy rządzących, dobra ziemskie i jesteśmy posłani do głoszenia Ewangelii.
2009-10-28T17:57:36+01:00
1. To znaczy, że chodząc do kościoła tworzymy wspólnotę parafialną i duchową. Kościół sam też ją tworzy ale my musimy mu pomóc.
2. To znaczy (to łatwe jak świat <hahaha>) że przecież że kościół jest obdarowywany przez niebo przez jezusa i matkę boską czyli przez dobra niebieskie.
3. Bo wszyscy Ci którzy mieszkają na ziemi powinni uczęszczać do kościoła na mszę św. ale także modlić no i co najważniejsze to że kościół jest n Ziemi.

Musisz to sobie sformułować do zdań no i proszę bardzo to naprawdę były łatwe pytania :xD
2009-10-28T20:35:31+01:00
1. Kościół, będący niejako sakramentem Bożej obecności, ale również jako wspólnota ludzi wierzących zawsze był i jest rzeczywistością troszczącą się o rodzinę we wszelkich jej płaszczyznach.

2. nie wiem (może coś o związanego ciałem Jezusa)

3.to już nie wiem