Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:19:25+01:00
Zad.1

l = 3m
a = 2 m
h = ?
a² + h² = l²
h² = l² - a² = (3m)² - (2m)² = 9m² - 4 m² = 5 m²
h =√5 m
Drabina sięgnie na wysokość h = √5 m ( około 2.24 m).


Zad.2

przekątne dziela romb na 4 Δ prostokatne
z pitagorasa oblicz bok a rombu
a²=2²+(4√2)²
a²=4+32
a²=36
a=6
obwód rombu=4a=4×6=24
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T19:20:37+01:00
Zad 1)
Dane:
l = 3m
a = 2 m
\Szukane:
h = ?
Rozwiązanie:
a² + h² = l²
h² = l² - a² = (3m)² - (2m)² =
h²=9m² - 4 m²
h² = 5 m²
h =√5 m
Odp:Drabina sięgnie na wysokość √5 m czyli około 2.24 m.
Zad 2)
Dane:
4 i 8√2 jest równy:
Szukane:
Obw=?
Rozwiązanie:
a²=2²+(4√2)²
a²=4+32
a²=36
a=6
obw. rombu=4a
Obw.rom=4×6
Obw.rom=24 cm
Odp: Obwód rombu wynosi 24 cm czyli odpowiedz A