Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:17:00+01:00
Podczas wyswietlania filmu tasma filmowa przesuwa sie z szybkoscia 24 klatek na sekunde. kazda klatka fil. ma okolo 2 cmdlugosci. oblicz ile metrow ma tasma na ktorej nakrecono dwugodzinny film.
24 x 2 = 48cm/s
1godz = 3600 s
48 x 3600 = 172800cm---- jedna godzina ---1728m
1728m x 2 = 3456m
2010-03-22T19:27:24+01:00
2 godziny - czas trwania filmu
2 godz. = 120min = 7200 sekund
7200*24 klatki=172800 klatek
172800 klatek*2centymetry=345600 centymetrów
345600cm:100cm=3456metrów

Odp:Taśma filmowa ma długość 3456 metrów