Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:28:37+01:00
Za dwa podręczniki zapłacono 36,3zł.Cena jednego z nich była o 20% wyższa od ceny drugiego podręcznika.Oblicz jakim procentem ceny droższego podręcznika jest cena podręcznika tańszego.

x- cena pierwszego podręcznika
y- cena drugiego podręcznika

y=1,2 x

x+y=36,3
x+1,2 x = 36,3
2,2x= 36,3
x=16,5
y=19,8

(16,5/19,8) *100%=83,(3)%

Pomogłem? Podziękuj
1 2 1
2009-10-28T16:29:25+01:00
36,3zł - 100%
x - 70%
x= (70×36,3) ÷ 100 = 25,41
36,3 - 25,41 = 10.89

25,41 - 100%
10,89 - x
x= (10,89×100) ÷ 25,41 =42,85

ODP.: Cena niższa to ok.42% ceny wyższej
jednak kolega powyżej zrobił zupełnie inaczej.
Pozdrawiam
1 5 1