Napisz dlaczego ten wiersz jest najpiękniejszym wierszem o miłości. Musi być dokładnie 10 zdań. Potrzebuję do godz. 21. Będę z góry wdzięczny.

Mihaly Vorosmarty "Marzenie"

Dla miłości twej
Pałac mego umysłu zburzę,
Myśli z zakamarków wypłoszę,
Wyobraźni kraj opustoszę,
Na kawałki roztrzaskam duszę
Dla miłości twej.

Dla miłości twej
Drzewem będę na góry szczycie,
Wzwyż koronę zieloną wzniosę,
Gniew błyskawic i gromów zniosę,
Każdej zimy postradam życie
Dla miłości twej.

Dla miłości twej
W kamień, w głaz podziemny się zmienię,
Krwawym ogniem płonąc w czeluści,
Bólem, który mnie nie opuści,
Niemo przyjmę wieczne cierpienie
Dla miłości twej.

Dla miłości twej
Duszę mą od Boga wyproszę,
Roztrzaskaną - z powrotem skleję,
Przyozdobię w dobroć, w nadzieję,
By istocie wręczyć najdroższej -
Dla miłości twej.

2

Odpowiedzi

2010-03-22T19:21:20+01:00
Wiersz ten jest najpiękniejszym wierszem o miłości ponieważ:
autor/ka mówi nam ,że dla tej miłości zrobi wszystko.
Np.Duszę mą od Boga wyproszę
Roztrzaskaną z powrotem skleję itd.
Trzecia zwrotka mówi że ,,zmienię się w kamień i przyjmę wieczne cierpienie dla miłości twej.
Autor/ka robi wszystko dla miłości.
Bo miłość i zdrowie jest najważniejsze w życiu



Myślę ze wystarczy a jeśli nie to cos dopisz lub popraw
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:25:06+01:00
Ten wiersz odwołuję się do tego, że za miłość autor (lub podmiot liryczny), jest gotów oddać wszystko. Jest gotowy nie myśleć o niczym innym, tylko o ukochanej osobie. Gotowy oddać i porzucić całe swoje dotychczasowe życie. "Roztrzaskaną - z powrotem skleję,"- tutaj ukazuję, że po każdej miłosnej rozterce, jest na tyle silny, żeby poczuć wreszcie tą jedyną, najprawdziwszą miłość. Przejdzie i pokona wszystkie przeciwności losu, do puki do niej nie dosięgnie i jej nie zazna. Może zaznać każdego uszczerbku na zdrowiu i w swoim "wnętrzu", aby osiągnąć ten jedyny cel. Miłość jest dla niego największym skarbem (tak jak dla większej części nas), więc nie chciałby jej zatracić poprzez jakąś błahostkę. Ten wiersz ukazuję, że miłość to największy dar jaki człowiek dostał od Stwórcy. Myślę, że dla ludzkiego istnienia, nie powinno być nic ważniejszego i nic piękniejszego od miłości.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam.
ExMiniu .