Uzupełnij zdania
......... są to związki chemiczne tlenu z innymi pierwiastkami chemicznymi. Można je otrzymać w reakcji chemicznej ....... pierwiastków chemicznych z tlenem. Tlenek magnezu jest przykładem tlenku ..... Tlenek.......... jest przykładem tlenku niemetalu. Wapno palone jest nazwą zwyczajową ........... Tlenek......... znajduję się w minerale o nazwie hematyt. Tlenek....... czyli.............. stanowi około 75% powierzchni kuli ziemskiej. Korund najtwardszy z minerałów, to .............

2

Odpowiedzi

2009-10-28T16:28:39+01:00
Tlenki są to związki chemiczne tlenu z innymi pierwiastkami chemicznymi. Można je otrzymać w reakcji chemicznej utleniania pierwiastków chemicznych z tlenem. Tlenek magnezu jest przykładem tlenku metalu Tlenek węgla jest przykładem tlenku niemetalu. Wapno palone jest nazwą zwyczajową tlenku wapnia Tlenek żelaza znajduję się w minerale o nazwie hematyt. Tlenek wodoru czyli woda stanowi około 75% powierzchni kuli ziemskiej. Korund najtwardszy z minerałów, to tlenek glinu
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:31:12+01:00
Tlenki są to związki chemiczne tlenu z innymi pierwiastkami chemicznymi. Można je otrzymać w reakcji chemicznej łączenia pierwiastków chemicznych z tlenem. Tlenek magnezu jest przykładem tlenku metalu Tlenek siarki jest przykładem tlenku niemetalu. Wapno palone jest nazwą zwyczajową Tlenku wapnia Tlenek żelaza (III) znajduję się w minerale o nazwie hematyt. Tlenek Wodoru czyli woda, stanowi około 75% powierzchni kuli ziemskiej. Korund najtwardszy z minerałów, to tlenek glinu
1 5 1