Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:23:31+01:00
Elementami krwi są: erytrocyty (krwinki czerwone), leukocyty (krwinki białe) i trombocyty (płytki krwi).
Erytrocyty- transport krwi
Leukocyty- odporność
Trombocyty- lrzepnięcie krwi
Jestem pewna, bo dziś miałam podobny temat:))
2010-03-22T19:27:41+01:00
Krwinki czerwone (Erytrocyty) - transportują tlen i dwutlenek węgla

Krwinki białe (Leukocyty) - biorą udział w obronie immunologicznej

Trombocyty - odpowiadają za krzepnięcie krwi.

Osocze - odpowiada za: transport składników odżywczych, krzepnięcie krwi, stabilizację pH krwi jak również utrzymywanie stałego ciśnienia osmotycznego.

2010-03-22T19:29:49+01:00
Krwinki białe(leukocyty)-gwarantują organizmowi odpornośc i bronią go przed drobnoustrojami powodującymi choroby.Jeżeli dojdzie do infekcji przystępują do walki z mikroorganizmami.

Krwinki czerwone(erytrocyty)-są niezbędne do transportowania potrzebnego nam do życia tlenu.

Płytki krwi-powodują krzepnięcie krwi.Jeżeli dojdzie do zranienia tworzą tam skrzep, hamujący odpływ krwi z organizmu.