Oto łatwe zadanie żeby się wygodnie spało :]
--------------------------------------------------------------
Na wystawe psów przybyło 402 jamniki.Długowłosych jest najmniej.Szosrtko włosych jest 10 więcej niż długowłosych ,a krótkowłosych jest 2 razy tyle co długowłosych.Ile jest psów każdego rodzaju?
PS:Proszę o działania dla klasy 3 xD na serio dla 3 :)

2

Odpowiedzi

2010-03-22T19:33:12+01:00
X=długowłosy 98
x+10=szorstkowłosy 98+10=108
2x=krótkowłosy 2 x 98=196

x+x+10+2x=402
x+x+2x=402-10
4x=392/:4
x=98


mam nadzieje że pomogłam licze na naj :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:41:07+01:00
402 jamniki
szorstkowłosych: x+10
długowłosych:x
krótkowłosych:2x
x+10+x+2x=402
4x=402-10
4x=392/:4
x=98
szorstkowłosych: 98+10=108
długowłosych:98
krótkowłosych:2razy 98=196
licze na naj :)