1.
a)Jaką długość ma tworząca stożka,jeśli promień podstawy ma 3cm,a wysokość stożka wynosi 10cm?
b)Jaka jest wysokość stożka,jeśli podstawa stożka ma 4cm,a tworząca jest od niego 2 razy dłuższa?

2.Przekątna przekroju osiowego walca ma długość 12,a wysokość walca jest równa 6.Oblicz pole podstawy walca.

Bardzo proszę o szybką odpowiedź.Niestety nie mam więcej punktów .

3

Odpowiedzi

2010-03-22T19:34:06+01:00
1.
a)
2kwadrat + 10kwadrat = xkwadrat
4 + 100 = x kwadrat
x = 2 pierwatski z 26
b)
4kwadrat + hkwadrat = 8kwadrat
16 + hkwadrat = 64 / -16
hkwadrat = 48
h = 2 pierwiastki z 12

2.
6kwadrat+6kwadrat = xkwadrat
72 = xkwadrat
x = 2 pierwiastki z 18

Pp = PiRkwadrat
Pp = Pi 2 pierwiastki z 18 kwadrat
Pp = Pi 4 * 18
Pp= Pi 72

Pole podstawy wynosi 72 Pi
2010-03-22T19:37:37+01:00
1] a)
l²=r²+h²
l²=3²+10²
l²=9+100
l=√109= tworząca
b)
a=6cm
b=9cm
c=√6²+9²
c=√36+81
c=√117
c=3√13cm

powstanie stożek o r=6cm
h=9cm
l=3√13cm
przekrój osiowy to trójkąt o podstawie=2r=2×6=12cm i h=9cm

pole przekroju=½×12×9=54cm²

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:39:33+01:00
A)Tworzącą obliczymy z twierdzenia pitagorasa:
3kwadrat+10kwadrat=c2
9+100=c2
c2=109
c=pierwiastek z 109
b)4 kwadrat+b2=8kwadrat
16+b2=64
b2=48
b=4 pierwiastek z 3
2.
a2+36=144
a2=108
a=2 pierwiastek z 27
Pp=Pi r2
Pp=pi (2 pierwiastek z 27)kwadrat
Pp= 108Pi