Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:33:41+01:00
Tasiemiec posiada haczyki i przyssawki dzięki czemu łatwiej jest się mu poruszać w ciele żywiciela.Nie ma układu pokarmowego,pożywienie chłonie całą powierzchnią ciała.Składa dużą ilość jaj przez co zapewnia sobie większą możliwość przeżycia.Ma zewnętrzną warstwę,która chroni go przed sokami trawiennymi.Ma spłaszczony i wydłużony kształt ciała co również pozwala mu łatwiej się poruszać.

Proszę o najlepszą :)
37 4 37
2010-03-22T19:36:40+01:00
Wyróżniamy dwa rodzaje tasiemców: uzbrojonego i nieuzbrojonego. Cechy tasiemca które przystosowują go do pasożytniczego trybu życia to: Ma ciało pokryte śluzem dzięki czemu zapobiega strawieniu przez organizm żywiciela. Posiada haczyki i przyssawki którymi przyczepia się do jelita gospodarza. Ma płaski i podłużny kształt ciała, umożliwia mu to przebywanie w jelicie. Tasiemce pobierają pokarm całą powierzchnią ciała.
14 4 14