Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:53:49+01:00
Nibynóżki są ruchliwe, plastyczne wypustki protoplazmy pierwotniaków, występujące również w niektórych komórkach zwierząt wielokomórkowych, np. w leukcytach w procesie fagocytozy.
6 3 6
2009-10-28T17:08:30+01:00
Nibynóżki (pseudopodia) – specjalne wypustki plazmatyczne występujące u niektórych pierwotniaków oraz pełzakowatych form glonów. Powstają poprzez stopniowe przelewanie się cytoplazmy w określone miejsce komórki i uwypuklenie elastycznej błony komórkowej (tzw. pellikuli). Są tworami elastycznymi, mogą powstawać i zanikać.

a takiego czegos jak nibygęba to nie wiem co to jest ... ;/
7 3 7