Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:32:30+01:00
Zaletą własnego biznesu jest poczucie niezależności i wolności oraz świadomość, że sami kształtujemy swój los, a więc poczucie kontroli nad tym, co się z nami dzieje. Jest to źródło wielkiej satysfakcji i poczucia własnej wartości. Dużą rolę odgrywa również nadzieja na większe zarobki oraz satysfakcja z odniesionego sukcesu.

Prowadząc własną firmę decydujemy o czasie pracy i terminach urlopu, o wyborze pracowników, kooperantów, czasami również klientów, sami ustalamy miejsce prowadzenia działalności. Siedzibę firmy możemy umieścić we własnym domu wliczając w koszty część ponoszonych opłat. Koszty związane z funkcjonowaniem firmy można odpisać od podatku.
-Jesteś szefem samego siebie, nie musisz się nikomu tłumaczyć z tego co robisz. W badaniach opinii ludzi pracujących na własne konto jest to powód numer jeden do decyzji założenia własnej firmy.

-Tobie przypadają wszystkie zyski, jak również cała satysfakcja z ewentualnego sukcesu.

-Sam decydujesz o czasie pracy: wybierasz dni, godziny oraz termin urlopu.

-Sam wybierasz dziedzinę działalności, jaka najlepiej odpowiada Twoim zainteresowaniom, upodobaniom i talentom.

-Sam decydujesz o wyborze pracowników, kooperantów.

-Sam decydujesz o miejscu pracy. Możesz np. wybrać pracę w domu.

-Twój wiek, płeć, pochodzenie nie mają znaczenia. Nawet brak pieniędzy nie jest zasadniczą przeszkodą w podjęciu samodzielnej działalności gospodarczej.

-Samodzielna praca wyzwala ukryte talenty, stajesz się bardziej twórczy. Samorealizacja jest źródłem głębokiego zadowolenia, a także poczucia szczęścia.

-Koszty związane z funkcjonowaniem firmy możesz odpisać od podatku.;)
WADY
Nieustanny brak poczucia bezpieczeństwa na rynku. Chyba że osiągnie się pozycję potentata w swej dziedzinie.
Nieustanne zabiegi o utrzymanie odpowiedniego poziomu sprzedaży usług lub produktów, z czym wiążą się kolejne inwestycje, badania rynku itp.
Podjęcie ryzyka niepowodzenia przedsięwzięcia.
Tzw. \"nadgodziny\". Ty decydujesz, w jaki sposób zaplanujesz dzień, choć często będziesz musiał poświęcić więcej niż 8 godzin na pracę.
Konieczność prowadzenia dodatkowej dokumentacji podatkowej, ZUS i borykania się z biurokracją, w jej pejoratywnym znaczeniu.
Od prowadzących samodzielną działalność gospodarczą wymaga się bezwzględnego dostosowania się do przepisów kodeksu pracy, zasad higieny pracy i bezpieczeństwa. Wszelkie te przepisy są niestety często zmieniane i należy monitorować te zmiany.
Podjęcie odpowiedzialności finansowej i prawnej, zarówno za siebie, jak i za pracowników.
Ponoszenie konsekwencji prawnych.
2 5 2
2010-03-22T19:32:36+01:00
Zalety:
własna działalność
bycie szefem własnej firmy
niezależność
Wady:
odpowiedzialność za pracowników
ciągła dyspozycyjność
wymagana duża odpowiedzialność
1 5 1
2010-03-22T19:33:37+01:00
Wady:
- trzeba zajmować sie ciąge rachunkami
- pilnowac biznesu
itp...
Zalety:
- ma sie prace
- jesli sam pracuje ne musi dzelic sie zyskami z innymi
- moze to byc przyjemnosc
2 3 2