Odpowiedzi

2009-10-28T16:36:47+01:00
Skład procentowy ( % masowy ) etenu

% C = 6/7 * 100 % = 85,71
% H = 100 % - 85,71 = 14,29 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:38:49+01:00
C4H4 - eten
masa wegla=12u
masa wodoru=1u
mC2H4=2*12+4=28
28-100%
24-x
x=24*100/28
x=85,7%-węgiel

28-100%
4-x
x=4*100/28
x=14,3%-wodór
Odp:Węgla jest 85,7% a wodoru 14,3%
2009-10-28T17:46:57+01:00
MC₂H₄= 2*12u + 4*1u=28u

%C= 24/28 * 100%=85,71%
%H=4/28 * 100%=14.29%

dzielenie pisz pod kreska