Odpowiedzi

2010-03-22T19:38:58+01:00
Linia zetknięcia się powierzchni wody w zbiorniku lub cieku wodnym z powierzchnią lądu.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:39:03+01:00
Linia brzegowa – linia zetknięcia się powierzchni wody w zbiorniku lub cieku wodnym z powierzchnią lądu.

Ponieważ występują wahania poziomu wody w zbiorniku (np. spowodowane pływami), przebieg linii brzegowej ulega zmianie - stąd też przyjmuje się (np. na mapach) linię brzegową umowną odpowiadającą średniemu poziomowi wody.
1 5 1
2010-03-22T20:12:33+01:00
Linia brzegowa – linia zetknięcia się powierzchni wody w zbiorniku lub cieku wodnym z powierzchnią lądu.
1 5 1