Odpowiedzi

2009-10-28T16:49:04+01:00
Sód ( Na ) : protonów i elektronów 11. neutronów: 23
magnez ( mg ) : protonow i elektronów 12 . neutronów : 24
bar ( ba ) : protonow i elektronow : 56. neutronow : 137
jod ( i ) : protonow i elektronow : 53 . neutronow : 127

liczba atomowa określa ilość protonów w jądrze a to już Ci napisałam, a liczba masowa określa SUMĘ protonow i neutronów.
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:58:14+01:00
SÓD- Na - liczba masowa 23(to ta u góry),liczba atomowa 11(to ta na dole) budowa jądra: protony 11, neutrony 23-11=12, elektrony11.Konfiguracja elektronowa: K2L8M1
MAGNEZ- Mg-liczba masowa 24,liczba atomowa 12.Budowa jądra: protony 12,neutrony 24-12=12,elektrony 12 (jest to nukleon poniewż liczba protonów i neutronów jest taka sama).Konfiguracja elektronowa: K2L8M2
BAR- B- liczba masowa 11.liczba atomowa 5, budowa jądra: protony 5,neutrony 11-5=6,elektrony 5.konfiguracja elektronow K2L3


23 3 23