16.Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki , średnia jej to 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

20.Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawac Kasia
zobacz na wypowiedzi :

-Ojciec : Kasiu , podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego

-Kasia : To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy , ile przedtem w ciągu pięciu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T19:40:24+01:00
Zad 16
Dane:
x - ilość piątek
y - ilość czwórek
Szukane:
.Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie.?
Rozwiązanie:
x + y = 12
5x + 4y / 12 = 4,75 /*12
x = 12 - y
5x + 4y = 57
x = 12 - y
5*(12 - y) + 4y = 57
x = 12 - y
60 - 5y + 4y = 57
x = 12 - y
-5y + 4y = 57 - 60
x = 12 - y
-y = - 3 /*(-1)
x = 12 - y
y = 3
x = 12 - 3
y = 3
x = 9
y = 3
Odp. Na świadectwie Zuzanna ma 9 piątek.

tego 20 nie umię zrobić
1 1 1
2010-03-22T19:41:30+01:00
Zad.16
5+5+5+5+5+5+5+5+5+4+4+4=57
57:12=4,75
Zuzanna ma dziewięć 5 na swiadectwie
2010-03-22T20:10:55+01:00
12*4.75 = 57

x - ilość piątek
y - ilość czwórek

x + y = 12
5x + 4y / 12 = 4,75 /*12
x = 12 - y
5x + 4y = 57
x = 12 - y
5*(12 - y) + 4y = 57
x = 12 - y
60 - 5y + 4y = 57
x = 12 - y
-5y + 4y = 57 - 60
x = 12 - y
-y = - 3 /*(-1)
x = 12 - y
y = 3
x = 12 - 3
y = 3
x = 9
y = 3

2.5 - ilosc podwyzki
2.5*4 = x
10=x

1 1 1