Odpowiedzi

2010-03-22T19:49:59+01:00
Skoro jedna odcięta podstawa ma 2 to po drugiej stronie tez jest 2 z tego wynika ze górna podstawa (ta krótka) ma 6cm.

8+2=10
10-(2+2)=6 26-(6+10)=10/2 = 5

z pitagorasa obliczymy h czyli wysokośc
2<do kwadratu> *h <do kwadratu> = 5<do kwadratu>
4*h<do kwadratu> = 25
h<do kwadratu>=25-4
h<do kwadratu>=21
h=4,6

P=(6+10)*4,6/2
P=16*4/2
p=32cm<kwadratowe>
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:56:01+01:00
Obw=26
a(dolna podstawa) = 2 +8 =10
b(górna podstawa) = 8

c(boki) = 26 - (8+10) = 8:2 = 4
h²=2²+4²
h²=4+16
h²=20/√
h=√20

p=(a+b)*h/2
p= (8+10)*√20/2
p=18*√20/2=6√20