Odpowiedzi

2010-03-22T19:39:48+01:00
W roslinie do zapylenia sluzy kwiat ktory przez wiatro rozprowadza pylek i w ten sposob zapyla nasepna rosline
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:45:26+01:00
Przez wiatr-wiatropylne są zwykle zebrane w wiotkie kwiatostany, mają niepozorny zielony okwiat, bez zapachu, pręciki i słupek wydłużony. pęciki wystawione są na działanie wiatru i wytwarzają ogromne ilości małego i lepkiego pyłku. Te rośliny są zazwyczaj rozdzielnopłciowe , a do zapylenia dochodzi bardzo często wówczas, gdy liście sa jeszce małe.

przez owady-Kwiaty sa dostrzegane i atrakcyjne dla zwierząt. Kwiaty owadopytne są duże , kolorowe pachnące, z lepkim pyłkiem zasobnym w białka oraz słodkim nektaremw miodnikach, pokarmem zawierającym cukry, a więc bogatym w energię.
4 4 4