1.Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20%gra w gumę,a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw?



2. W fabryce Cudne Rzeczy wyprodukowano 1000 rzeczy, w tym niestety 8% bubli. Ile naprawdę cudnych rzeczy (bez braków) trzeba dodatkowo wyprodukować, by nie przekroczyć dopuszczalnej normy, tzn. by braków było tylko 5%?

Proszę o pomoc potrzebne na jutro;)))
Z góry dziękuje:DDDD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:40:30+01:00
Zad.1

x - ilość dzieci
1/2x - ilość grajacych w piłkę
0,1x - ilość biegających
0,2x ilość grajacych w gumę
6 - ilość bawiacych się w piaskownicy

x = 1/2x + 0,1x + 0,2x + 6
x = 1/2x + 1/10x + 2/10x + 6
x = 5/10x + 3/10x +6
x = 8/10x + 6
x - 8/10x = 6
10/10x -8/10x = 6
2/10x = 6
x = 6 : (2/10)
x = 6*(10/2)
x = 6*5
x = 30

Odp. Na placu zwbaw jest 30 dzieci


Zad,.2
1) Liczę ilość wyprodukowanych bubli.

8% z 1000 = 0.08 x 1000 = 80

2) Liczę ilość dopuszczalnych bubli.

5% z 1000 = 0.05 x 1000 = 50

3)Liczę ,ile rzeczy trzeba jeszcze wyprodukować.

80-50=30

Odp.Dodatkowo trzeba wyprodukować 30 rzeczy .
zad.2
1 5 1
2010-03-22T19:41:20+01:00
1.50%+10%+20%=80%
100%-80%=20%
6 =20%
100:20=5
6*5=30
odp. na placu zabaw bawi się 30 dzieci

2.
8% z 1000 = 80
1000 - 80 = 920
w 1 etapie wyprodukowano 920 cudnych rzeczy.

5% z 1000 = 50
1000 - 50 = 950

By nie przekroczyć normy trzeba wyprodukować 950 kompletnych zabawek. Więc dorobić trzeba 30 zabawek

30 zabawek to ≈ 3,16%
1 5 1