Odpowiedzi

2010-03-22T19:44:19+01:00
10lAt temu = 0,25x = syn
ojciec = x

100 = x+10+10+0,25X
100= 1,25x+20/-20
80 = 1,5x/:1,25
x= 64

64 - tata
64/4 =16 = syn
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:45:33+01:00
(o+10) +(s+10)=100
4(s-10)=o-10

o+s=80 stad wyliczam : o=80-s
4s-40=o-10
wstawie teraz pierwsze do drugiego
4s-40=80-s-10
5s=110
s=22 wiek syna
o=80-s=80-22=58 wiek ojca

spr. o za 10 lat: 68
syn za 10 lat: 32
68+32=100
syn 10 lat temu: 12
ojciec 10 lat temu: 48
byl 4 razy starszy??? 48:12=4 ano byl