Na podstawie poniższego fragmentu określ,jakie uczucia i myśli towarzyszą Balladynie podczas zbieranie malin.Dlaczego wydaje jej się,że wszystko wokól niej przybiera krwawy kolor?
Balladyna:
Jak mało malin! a jakie czerwone
By krew. - Jak mało - w którą pójdę stronę?
Nie wiem... A niebo jakie zapalone
Jak krew... Czemu ty, słońce, wschodzisz krwawo?
Noc wolę ciemną, niż taki poranek...
Gdzie moja siostra? musiała na prawo
Pójść i napełnić malinami dzbanek;
A ja śród jagód chodzę obłąkana
Jakąś rozpaczą i łzy gubię w rosie.

BALLADYNA
Wyłażą
Z twojego dzbanka maliny jak węże,
Aby mię kąsać żądłami wymówek.
Idź i bądź panią! siostra się zaprzęże
Jak wół do pługa, będzie tłoczyć olej
Z kolących siemion i z brzydkich makówek.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T19:48:36+01:00
Balladynie towarzyszą uczucia zdenerwowani zazdrości.Oraz za wszelką cene napełnić dzbanek malin i wyjśc za mąż.
Uczucie zakłopotania wobec siostry.Wydaje mi się ze wszystko zawiera wokół niej krwawy kolor powiewaz za wszelką cene chce dojść do celu (Po trupach do celu)
Pozdrawiam:)
3 3 3
2010-03-22T19:48:42+01:00
Obsesja na punkcie krwi, ponieważ wcześniej dokonała zbrodni na swojej siostrze o czym może świadczyć znamię na jej czole. Balladyna była tym przerażona. Myśli ją przerastały. Zabiła swoją siostrę żeby stać się żoną Kreona( nie jestem pewna czy Kreona xd )
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:50:40+01:00
W glowie Balladyny powstaje plan zamordowania siostrz. jest gotowa poswiecic nawet jej zycie za wlasny dobrobyt, bogactwo.juz prawie widzi krew siostry na swoich rekach. wszystko przypomina jej kolor krwi, w jej glowie dominuje ten kolor, jest dotowa zrobic wszystko, byleby zostac zona ksiecia.
1 1 1