Trzej koledzy Adam, Tomek i Paweł podczas ferii zimowych byli 15 razy na basenie. Adam wykupił bilety 8 razy dla całej trójki, a Tomek uczynił to 7 razy. Paweł oddał kolegom 30zł, które, jak obliczył, był im winien za bilety na basen. Jak Adam i Tomek powinni podzielić te 30zł, aby każdy z chłopców poniósł ten sam koszt?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T19:47:21+01:00
30:15 = 2 zł - za bilet
2zł * 7 = 14 zł - tyle dla Tomka
2zł * 8 = 16 zł - tyle dla Adama
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:52:28+01:00
30zł:15=2zł
Tomek:7razy 2=14zł
Adam:8 razy 2=16zł
1 5 1