Na szkolnych zawodach sportowych wzięło udział łącznie trzydziestu zawodników z trzech klas pierwszych.Reprezentacja klasy 1a liczyła o 20% zawodników więcej niż reprezentacja klasy 1b,a reprezentacja klasy 1c o dwóch uczniów mniej niż reprezentacja 1 b .Jak liczne były reprezentacje poszczególnych klas ?

Daje Naj ; D

2

Odpowiedzi

2010-03-22T20:05:29+01:00
1a - 120%x
1b - x
1c x-2
wszyscy 30 osob
120%x+x+x-2=30
1,2x+x+x-2=30
3,2x=30+2
3,2x=32/:3,2
x=10
1b - 10 osob
1c - 8 osob
1a - 30-(10+8) = 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:06:56+01:00
Razem 30
Ia 20% x(20% *10=12)
Ib x(10)
Ic x-2(10-2=8)

20%x+x+ (x-2)=30
1,2 x+x+x-2=30
1,2x+x+x=32
3,2x=32/3,2
x=10
odp. Klas Ic miala8 zawodnikow Ib10 a Ia8
4 5 4