Oblicz i sprawdź:
a)-8(x+2)+3(x+5)=-2(2x+3)+4(2x-1)
b)6(4-x)+5(2x-5)=4(x-1)-3(4-x)
c)10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
d)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
e)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
f)⁷/₉⁺×/₉=³/₂-x/₁₈
g)×/₂-¾=⅞+x/4
h)x/₉+½=⁵/₄-x/₆+¹/₁₂

prosze na dzisiaj jeszcze<prosi> ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:08:06+01:00
A)-8(x+2)+3(x+5)=-2(2x+3)+4(2x-1)
-8x-16+3x+15=-4x-6+8x-4
-8x+3x+4x-8x=-4-6+16-15
-9x=-9 / :-9
x=1


b)6(4-x)+5(2x-5)=4(x-1)-3(4-x)
24-6x+10x-25=4x-4-12+3x
-6x+10x-4x-3x=-4-12-24+25
-3x=15 / : - 3
x=-5

c)10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
10- [2-2x-6x-15]=2x+10+1
10-2+2x+6x+15=2x+11
2x-2x+6x=11-15-10+2
6x=-12 / :6
x=-2
d)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
8-3x-2[4-x-5]=3x+3-1
8-3x-8+2x+10=3x+2
-3x+2x-3x=2-10+8-8
-4x=-8 / :-4
x=2

e)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
1-2x-3[2x+5-x]=x+4
1-2x-6x-15+3x=x+4
-2x-6x+3x-x= 4+15-1
-6x=18 / : - 6
x=-3
f)⁷/₉⁺×/₉=³/₂-x/₁₈
14/18 +2x/18 = 27/18 - x/18 /*18
14+2x=27-x
3x=27-14
3x=13 / :3
x=13/3

g)×/₂-¾=⅞+x/4 / *8
4x - 6=7+2x
2x=13 / :2
x= 6 i 1/2

h)x/₉+½=⁵/₄-x/₆+¹/₁₂
x/9+1/2= 9/12 - 2x/12 + 1/12
x/9 + 6/12 = 10/12 -2x/12
4x/36 + 18/36= 30/36 - 6x/36 / *36
4x+18=30-6x
-2x=30-18
2x=-12
x=-6
2010-03-22T20:09:57+01:00
Oblicz i sprawdź:

a)-8(x+2)+3(x+5)=-2(2x+3)+4(2x-1)
-8x-16+3x+15=-4x+6+8x-4
-8x+3x+4x-8x=6-4+16-15
-9x=3/:-9
x=-1/3

b)6(4-x)+5(2x-5)=4(x-1)-3(4-x)
24-6x+10x-25=4x-4-12+3x
-6x+10x-4x-3x=-4-12-24+25
-3x=-15/:-3
x=5

c)10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
10-(2-2x-6x-15)=2x+10+1
10-2+2x+6x+15=2x+11
8x-2x=11-10+2-15
6x=-12/:6
x=-2

d)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
8-3x-2(4-x-5)=3x+3-1
8-3x-8+2x+10=3x+3-1
-x-3x=2-10
-4x=-8/:-4
x=2

e)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
1-2x-3(2x+5-x)=x+4
1-2x-6x-15+3x=x+4
-5x-x=4-1+15
-6x=18/:-6
x=-3

f)⁷/₉⁺×/₉=³/₂-x/₁₈
14/18 +2x/18 = 27/18 - x/18 /*18
14+2x=27-x
3x=27-14
3x=13 / :3
x=13/3

g)×/₂-¾=⅞+x/4 / *8
4x/8-6/8=7/8+2x/8
4x-6=7+2x
2x=13 /:2
x= 6 i 1/2

h)x/₉+½=⁵/₄-x/₆+¹/₁₂
x/₉+½=⁵/₄-x/₆+¹/₁₂
x/9+1/2= 9/12 - 2x/12 + 1/12
x/9 + 6/12 = 10/12 -2x/12
4x/36 + 18/36= 30/36 - 6x/36 / *36
4x+18=30-6x
-2x=30-18
2x=-12
x=-6

Sprawdzeń mi się nie chce :P
Ale i tak liczę na NAJ :PP
Pzdr. :*