Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:56:06+01:00
Pc - pole powiezchni całkowitej
Pp - pole podstawy
Pc = Pb + 2*Pp = 2*π*r*h + 2*π*r² = 2πr(r+h)
a- dł. boku kwadratu
a² + a² = 8²
2a² = 64
a² = 32
a = √32 = √2*16 = 4√2 cm
r = a/2 = 2√2 cm
h = a = 4√2 cm
czyli Pc = 2π*2√2(2√2+4√2) = 48π cm²

Licze na najlepsze:).
2 3 2
2010-03-22T19:56:31+01:00
R=6
h=6
Obliczam Pb
Pb=2πrh
Pb=2π*6*6
Pb=72π
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T19:58:53+01:00
Dane:
Pp - pole podstawy
a- dł. boku kwadratu
Szukane:
Pc - pole powierzchni całkowitej
Rozwiązanie:
Pc = Pb + 2*Pp
Pc =2*π*r*h + 2*π*r²
Pc= 2πr(r+h)
a² + a² = 8²
2a² = 64
a² = 32
a = √32
a = √2*16
a= 4√2 cm
r = a/2
r= 2√2 cm
h = a = 4√2 cm
Pc = 2π*2√2(2√2+4√2)
Pc = 48π cm²
Odp: Pole powierzchni całkowitej tego walca wynosi 48π cm²