Odpowiedzi

2010-03-22T20:00:26+01:00
Komensalizm to jest działanie nieantagonistyczne.
przykładem sa papużki nierozłączki. komensalizm polega na tym iż są dwa osobniki, które nie moga bez siebie żyć


;)
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:00:46+01:00
Komensalizm, współbiesiadnictwo, jeden z typów zależności pomiędzy osobnikami różnych gatunków roślin i zwierząt (symbioza) polegający na tym, że jedna populacja (gospodarz) udziela schronienia lub pokarmu drugiej (komensalowi), przy czym komensal nie przynosi ani szkody, ani pożytku gospodarzowi.

Liczne przykłady komensalizmu można znaleźć w środowisku morskim, np. ryby, małże, pierścienice i kraby korzystające z resztek pokarmu innych zwierząt, oraz lądowym, np. owady żyjące w gniazdach mrówek i termitów.
11 3 11
2010-03-22T20:11:37+01:00
Komensalizm - zaleznosc w ktorej jeden osobnik czerpie korzysci ze zwiazku z drugim , nie wyrzadzajac mu krzywdy:)

np.:) rekin i podnawka

Ta niewielka ryba zywi sie resztkami zdobyczy rekina. Dla wiekszego drazpieznicy jej obecnosc jest calkowicie obojetna, gdyz nie przeszkadza mu w poruszaniu sie ani w polowaniu. Podnawka traktuje rowniez rekina jako srodek lokomocji . Potrafi polowac samodzielnie lub z pomoca rekina :)
8 4 8