Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:10:11+01:00
Np bok 10 pole 100m² zwiekszy sie o 96 wiec ma 196 m² wiec bok ma 14
14-10=4 wiec bok zwiekszy sie o 40 % :D
1 5 1
2010-03-22T20:12:45+01:00
A^2 - pole kwadratu przed powiększeniem
(1,96 * a^2) - pole kwadratu po powiększeniu

a - dł. boku kwadratu przed powiększeniem
Dł. boku kwadratu po powiększeniu: (# - pierwiastek)
# (1,96 * a^2) = # (49 / 25 * a^2) = #(49 / 25) * #(a^2) = 7/5 * a = 1,4a
O ile % zwiększy się bok kwadratu?
(1,4a - a) : a * 100% = 0,4a / a * 100% = 0,4 * 100% = 40%
Odp.: Bok kwadratu zwiększy się o 40%.
1 5 1
2010-03-22T20:19:31+01:00
A=bok kwadratu
a²=pole kwadratu

96%=0,96
pole=a²+96%a²=1,96a²

1,96a²-a²=0,96a²

1,96a²=pole
bok=√1,96
a=1,4

bok kwadratu nowego =1,4a
bok 1 kwadratu= a

bok zwiekszono o :1,4a-a=0,4a

a=100%
0,4a=x%
...........
x=0,4×100:1
x=40%
bok zwiekszono o 40%
1 5 1