Równanie ! szczegółowa odp ;P

siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem Cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ! ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:27:40+01:00
X-wróble na prawym ramieniu 2x-wróble na lewym ramieniu 2x-4=x+4 /+4 2x=x+8 /-x x=8 8+2*8=24 Odp.24 wróbli siedziało na strachu na wróble
2010-03-22T20:30:11+01:00
Na wszystkich ramieniach siedzi po 4 wróble