1. Wsrod 25 samochodow stojacych na parkingu jest 12 fordow. Jaki procent samochodow stanowia fordy ?
2. Wsrod 200 zabawek w sklepie bylo 30 uszkodzonych. Jaki procent zabawek stanowily zabawki nieuszkodzone ?
3. W pewnym miescie przypada 3 lekarzy na 500 mieszkancow. Wyraz w promilach, jaka czesc mieszkancow tego miasta stanowia lekarze.
Prosze o pomoc !

3

Odpowiedzi

2009-10-28T16:55:19+01:00
1. Wsrod 25 samochodow stojacych na parkingu jest 12 fordow. Jaki procent samochodow stanowia fordy ?
12:25*100%=52%

2. Wsrod 200 zabawek w sklepie bylo 30 uszkodzonych. Jaki procent zabawek stanowily zabawki nieuszkodzone ?
30:200*100%=15%

3. W pewnym miescie przypada 3 lekarzy na 500 mieszkancow. Wyraz w promilach, jaka czesc mieszkancow tego miasta stanowia lekarze.
3:500*1000promili=6 promili
9 2 9
2009-10-28T17:00:50+01:00
1.
12/25 x 100 % =12/1 x 4%= 12 x 4% = 48 %
2.
zabawki nieuszkodzone - 200 - 30 =170
170/200 x 100% = 170/2 x 1% = 85 x 1 % = 85 %
3.
promil - 1/1000
3/500 = 6/1000 = 6 promili
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:01:09+01:00
Zad.1
12:25×100%=0,48×100%=48%
zad.2
200-30=170
170:200×100%=0,85×100%=85%
zad.3
3:500×1000 promili =0,006×1000 promili = 6 promili
7 4 7