Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:57:18+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

x + y = 32
x - y = -4

Metoda przeciwnych współczynników, czyli dodaję równania stronami, a y znika:

2x = 28
x = 14

14 + y = 32
y = 18

pozdro))
1 1 1
2009-10-28T16:58:17+01:00
Suma dwóch liczb jest równa 32, a ich różnica wynosi -4. Znajdź te liczby.

Ma to być rozwiązane układem równań.
a+b=32
a-b=-4
odjać stronami
2b=36/2
b=18
a=b-4
a=18-4
a=14
b=18
spr. 18+14=32
2009-10-28T16:58:49+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga niewiadoma

x+y=32 x=32-y x=32-y
x-y=4 32-y-y = 4 32 - 2y = 4

x=32-y x=32-y x=32-y
-2y=4-32 -2y=-28 / :(-2) y=14

x=32-14 y=14
y=14 x=18

Po kolei linijkami poziomymi :) Mam nadzieję, że pomogłam !