Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:48:51+01:00
1. Otto | :
- pokonał Węgrów, którzy zaatakowali cesarstwo
- w 962 r. został koronowany na cesarza - odtąd Otto | miał pierwszeństwo wśród innych władców Europy Zachodniej, a jego cesarstwo określano jako (Święte) Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego

2. Uniwersalizm cesarski to przekonanie, że cesarz jest władcą całej społeczności chrześcijańskiej i całego świata.
2 1 2
2010-03-22T21:13:23+01:00
Idea uniwersalizmu polegała na zjednoczeniu ziem europejskich przez jednego władcę - cesarza. Często siłą którą miano zespolić te ziemie była religia. Było to ciężkie do wykonania zadanie, z powodu sprzeciwu władców pomniejszych państw.