Wyjaśnij dlaczego sportowiec ktory ma duża pojemność klatki piersiowej i którego serce pompuje dużą ilość krwi może znacznie dłużej efektywnie wykorzystywać mięśnie niz człowiek o przeciętnej pojemności klatki piersiowej i wydolności serca.


Proszę pomóżcie !! ;-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:04:53+01:00
Przez to może on pobierać więcej tlenu do krwi a jego serce szybciej dostarcza ją do komórek. Dzięki tym cechom jego wydolność jego organizmu znacznie wzrasta. Wtedy mięśnie przez dłuższy czas są napędzane "naturalnie" i dopiero znacznie później zostaje produkowany kwas mlekowy (po jego produkcji nazajutrz mamy zakwasy) zastępuje on energię wyprodukowaną z pożywienia lecz nie zastępuje jej w 100% i jego wydolność spada.

Mam nadzieję że pomogłem ;)
2009-10-28T17:10:07+01:00
Ponieważ mięśnie podczas wysiłku męczą się i potrzebują coraz więcej tlenu podawanego przez płuca do krwi a ta musi być szybciej pompowana przez serce żeby mogła nadążyć z dostarczeniem tego tlenu.
3 2 3
2009-10-28T17:15:42+01:00
Sportowiec, nabiera do płuc o wiele więcej tlenu niż zwykły człowiek, jego organizm potrzebuje więcej tlenu który jest doprowadzany do serca... Jego mięśnie są przyzwyczajone do wysiłku i wykonywania wielu czynności w których on się nie męczy w przeciwieństwie do człowieka...