Odpowiedzi

2009-10-28T17:01:48+01:00
Biblijny opis świta jest piękny jak Bóg go tworzy, zaś mitologiczny jest to jeden wielki chaos. Najpierw Bóg stworzył niebo i ziemie... na samym końcu odpoczywał i dał człowiekowi władze nad naturą.
W mitologii Gaja i Uranos (powstali z chaosu) dwoje pierwszych bogów, którzy dali istnienie następnym (też tytanom i innym)... traktowali człowieka z pogardą... a ziemia nie była piękna...
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:24:22+01:00
MITOLOGICZNY OPIS:
1) powstanie świata z chaosu(otchłani)
2) wyłonienia się z chaosu najpierw pary Bogów (Uranos,Gaja)a nastepnie ziemi
3)walka Bogów o panowanie nad światem i podzielenie się między sobą władzą nad nimi
4)utożsamienie Bogów siłami przyrody,oddawanie czci religijnej słońcu,księżycowi i gwiazdom
5) stworzenie człowieka przez ulepienie go z gliny pomieszanej ze łzami (Prometeusz)
BIBLIJNY OPIS:
STWORZENIE ŚWIATA W 6 DNI W 7 ODPOCZYNEK
1) oddzielił światłość od ciemności (dzień,noc)
2) oddzielił firnament górny od dolnego(niebo,ziemia)
3)oddzielił wody od ziemi(lądy,morza)
4)przyozdobił niebo słońcem,księżycem i gwiazdami
5)stworzył rośliny i zwierzęta(ptaki,ryby)
6)stworzył zwierzęta lądowe i człowieka
7) 7 dnia odpoczywał
1 4 1