Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:01:54+01:00
Obwod = 2 pi * r

r = 8

a) 2 pi * 8 = 16 pi = 16 * 3,14 -50,24 cm
b) 50,24 * 24 = 1301, 76 cm
c) 50,24 : 4 = 12,56 cm
d) 12,56 * 3 = 37,68 cm
2009-10-28T17:06:43+01:00
Wskazówka dłuższa, czyli minutowa, o dł. 8 cm zakreśla okrąg w ciągu 1 h. Jego promień to długość tej wskazówki. Policzymy jego obwód ze wzoru Obw. = 2 π r = 2 π * 8 cm = 16 π cm

b) doba ma 24 h, czyli 16 π cm * 24 = 384 π cm

c)godzina ma 4 kwadranse, czyli 16 π cm / 4 = 4 π cm

d)45 min to 3 kwadranse, więc korzystając z c) mamy 3 * 4 π cm = 12 π cm

W tych wynikach można za π podstawić 3,14, jeśli takie są wymagania w zadaniu.

Pozdro))