1 Najbardzjiej oddalone od siebie miejscowośći w Polsce to Świnoujście i Ustrzyki Górne. Odległość mięDzy nimi w linii prostej wynosi prawie 800km. W jakiej skali narysowana jest mapa ? Odległość na mapie to 5cm.

2 Odległość między Kaliszem a Cieszynem w linii prostej wynosi 225km. Oblicz, jaka będzie odległość między tymi miastami na mapie o skali a) 1 : 500 000 b) 1 : 2 000 000



3
jak by co to mówimy o str.41 zad.6 kaktus niebieskie ćwiczenia

Odpowiedzi

2010-03-22T20:42:48+01:00
1 1:16000000

2 a)45 cm b)1125cm-11m i 25 cm
7 1 7
2010-03-22T20:45:26+01:00
1.
5cm(M)=800km(T) /:5
1cm(M)=160km(T)
1cm(M)=16 000 000(T)
skala 1:16 000 000


2.
1cm(M)=500 000cm(T)
1cm(M)=5km(T)
225:5=45cm
Odp. Odległość w skali 1:500 000 będzie wynosić 45cm.

1cm(M)=2 000 000cm(T)
1cm(M)=20km(T)
225:20=11,5cm
Odp. Odległość w skali 1:2 000 000 będzie wynosić 11,5 cm.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:45:28+01:00
1.
5cm-800km/:5
1cm-160km
1cm-160 000m
1cm-16 000 000cm
skala:
1:16 000 000
odp.mapa jest narysowana w skali 1:16 000 000

2.
a)1 : 500 000
1cm-500 000cm
1cm-5000m
1cm-5km

225km:5km=45cm
odp.odległość na mapie o skali 1 : 500 000 wynosi 45cm

b)1 : 2 000 000
1cm-2 000 000cm
1cm-20 000m
1cm-20km

225km:20=11,25cm
odp.odległość na mapie o skali 1 : 2 000 000 wynosi 11,25cm
28 4 28