Mam 3 zadania do zrobienia. Potrzebuje je wszystkie rozwiązane na dzisiaj, daje czas do 22:00. Pierwszy kto rozwiąże je WSZYSTKIE dostaje naj ;*.

1.Wszystkie krawędzie graniastosłupa prawidłowego pięciokątnego mają równe długości i ich suma wynosi 37,5 cm. Oblicz pole jego powierzchni bocznej.

2. Piaskownica dla dzieci w kształcie prostokąta ma 3,5 m długości, 2,5 m szerokości i 1m głębokości. Ile metrów3 (sześciennych) piasku trzeba przywieźć, aby napełnić piaskownicę do 3/4 (trzy czwarte) jej głębokości.

3. Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt o bokach równych 3,5 cm, 2,5 cm i 4,5 cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa, wiedząc, że jego wysokość wynosi 2 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:45:39+01:00
1]
ilość krawędzi:3×5=15
długosć 1 krawędzi:37,5cm:15=2,5cm

pole boczne=5×2,5²=31,25cm²
2]
a=3,5m
b=2,5m
h=1m
¾h=¾×1m=0,75m

ilość piasku:
v=abh=3,5×2,5×0,75=6,5625m³ potrzeba piasku
3]
a=3,5cm
b=2,5cm
c=4,5cm
h=2cm
pole boczne=ah+bh+ch=3,5×2+2,5×2+4,5×2=7+5+9=21cm²
2010-03-22T20:47:50+01:00
1
37,5:15=2,5 cm
Pb=5*2,5*2,5=31,25 cm²
2
V=3,5*2,5*1
V=8,75 m³
3/4*8,75=6,5625m³ - tyle trzeba przywieźć piasku
3
Pb=3,5*2+2,5*2+4,5*2=7+5+9=21 cm²
1 5 1