Zad1
Książka kosztuje 28zł. W poniedziałek podwyższono jej cene o 10%, a we wtorek obnizono o 10%.Ile obecnie kosztuje ksiąka ??

zad2
O ile procent zwiekszy sie pole kwadratu , jeżeli długość jego boku zwiekszymy o 20%??


zad3
Dwie bransoletki wykonano ze złota . Pierwaszao masie 60 gramów jest próby 750, a druga o masie 80 gramów jest próby 585. W której z nich jest wiecej czystego złota??

zad4
Ile gramów złota próby 750 należy dodac do 64 gramów złota próby 375, aby otrzymac sztabke złota próby 500??


dziekuje z góry :***
daje naj :PP


3

Odpowiedzi

2010-03-22T20:48:35+01:00
1 . o.1o × 28 = 2.8o zł .

28 + 2.8o = 3o.80 gr - tyle kosztowała książka po podwyżce

drugi dzień o.1o × 3o.8o = 3.o8

3o.8o- 3.o8 = 27.72 - tyle obecnie kosztuje książka . !

2 5 2
2010-03-22T20:50:29+01:00
1
28*0,10=2,8
28+2.8=30,8
30,8*0,10=3,08
30,8-3,08=27,72 zl
2
a+20%a=a+0,2a=1,2a
P=(1,2a)²=1,44a²
1,44a²=a²+0,44a²=a²+44%a²
odp.Pole zwiekszy sie o 44 %
4
x-ilość złota próby 750
0,750x-ilość czystego złota w złocie próby 0,750
0,375*64=24-ilość czystego złota w złocie próby 0,375
(x+64)-waga sztabki złota próby 500
0,500(x+64)-ilość czystego złota w złocie próby 500

3 nie umiem :(

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:50:57+01:00
Książka kosztuje 28zł. W poniedziałek podwyższono jej cene o 10%, a we wtorek obnizono o 10%.Ile obecnie kosztuje ksiąka ??

28 100
x 10
28*10=280
280/100=2.80
28+2.80=30.80 zł po podwyżce

30.80 100%
x 10%

30.80*10=308
308/100=3.08
30.80-3.08=27.72
Obecnie książka kosztuję 27.72zł

O ile procent zwiekszy sie pole kwadratu , jeżeli długość jego boku zwiekszymy o 20%??

obieramy obojętnie jaką liczbę

20 100
x 20
20*20/100=4cm
20+4=24
Pkw= 20*20=400
Pkw (po przedłuzeniu boków)
24*24=576
400 100
576 x
576*100/400=144
144-100=44%
zwiększy się o 44%

Dwie bransoletki wykonano ze złota . Pierwaszao masie 60 gramów jest próby 750, a druga o masie 80 gramów jest próby 585. W której z nich jest wiecej czystego złota?

próba 750
3/4*60=45g
próba 585
585/1000*80=46.8g
W próbie 585 jest więcej złota

Ile gramów złota próby 750 należy dodac do 64 gramów złota próby 375, aby otrzymac sztabke złota próby 500??

64g 375
x- 750