Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T20:45:54+01:00
Asertywność- wypowiadanie swojego zdania i potrafisz go bronić w sposób wyrażający szacunek dla siebie i innych.
np. odmawiasz koledze pójścia na wagary, np. jeśli ktoś nam proponuje narkotyk, alkohol czy też inne używki. My sami dobrze wiemy, co jest dla nas dobre, stosowne i zgodne.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:49:35+01:00
Asertywność-umiejętność powiedzenia "nie", odmowy

1)-patrz jaka ładna pogoda ! chodź pograć w piłkę.
-nie mogę, mam dużo zadania domowego.
-daj spokój, sam tylko zobacz !
-widzę, ale muszę to zrobić.
-weź przestań.
-nie !

2) sytuacja na imprezie:
- napij się trochę.
- nie, dzięki.
- będzie lepsza zabawa, rozluźni się atmosfera.
- nie piję.
- z przyjaciółmi się nie napijesz ?
- skoro mówię nie, to znaczy nie.

3) - pożycz mi 2 zł.
- sorry, ale ostatnim razem mi nie oddałeś.
- proszę, oddam wszystko jutro.
- nie wierzę, nie.
2 4 2