Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T20:49:51+01:00
A. 4x-3=3x+5
4x-3x = 5 + 3
x = 8

b. 5x+2=7-3x
5x + 3x = 7 -2
8x = 5 | :8
x = 5/8

c. 3(x-1)=0 | :3
x-1 = 0
x=1

d.-6x(x-1)=24
-6x² + 6 = 24
-6x² = 18 | :(-6)
x² = -3
równanie sprzeczne, ponieważ żadna liczba do ² nie jest ujemna
x² ≠ -3

e. -7(x-2)=3x-1
-7x + 14 = 3x - 1
14 +1 = 3x + 7x
15 = 10x | :10
x = 1,5

f. 4(x-1)=6(1+x)
4x - 4 = 6 + 6x
6x - 4x = -4 -6
2x = -10 | :2
x = -5
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T20:54:09+01:00
A) 4x-3=3x+5
4x-3x=5+3
x=8

b)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5 /8
x=5/8

c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3 /3
x=1

d)-6x(x-1)=24
-6x2+6x=24

e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-7x-3x=-1-14
-10x=-15 / -10
x=1,5

f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10 / -2
x=-5
72 4 72