W roku 2006 w polsce mieszalo 38,125 mln ludzi.w województwie mazowieckim mieszkalo 13,66% ludności Polski a w województwie śląskim- 4.56 mln ludzi.
a)ile osób mieszkało w wojewodztwie mazowieckim.
b)ile procent ludności polski stanowili mieszkańcy województwa śląskiego

3

Odpowiedzi

2009-10-28T17:08:44+01:00
A) 38,125,000 * 13,66% = 5,207,875

b) 38,125,000 / 4,560,000 = 8,36 %
2009-10-28T17:09:11+01:00
A)
38.125→100%
x→13,66%

x= (38.125 × 13,66%)/100%= 5,22495 mln

b)
38.125→100%
4.56 →x

x= (4.56 × 100%)/38.125= 11,960%

Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:11:24+01:00
Mazowieckie=13,66% z 38125000=0,1366×38125000=5207875 ludzi mieszka w mazowieckiem b]38,125=100% 4,56=x% x=4,56×100:38,125≈11,96% ludzi mieszka w woj.śląskiem