Odpowiedzi

2009-10-28T17:06:03+01:00
Ponieważ władcy byli nieudolni a Północ coraz bardziej zagrażała granicom.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:14:52+01:00
Do upadku Rzymu doszlo dlatego gdyz rozpoczal sie kryzys gospodarzco spoleczny. Zaczęly toczyc sie walki ale takze zaczely naplywac do Rzymu plemiona barbarzyncow. Prowadzenie wojny i utrzymanie armii spoodowalo kryzys finansowy, wprowadzono zatem wyzsze podatki lecz one niszczyly finansowo ludnosc. WRzymei doszlo do tego ze nastapil kryzys gospodarczy , wojny domowe, korupcja, mala ilosc urzednikow oraz zalamanie sie stabilnosci wladzy cesarskiej. Ludzie ktorzy dochodzili do wlaczy byli chciwi i nie mieli pojecia o kierowaniu cesarstwem. Ludzie kupowali stanowiska i zaszczyty a wiec zabraklo zdolnych przywodcow.
9 4 9
2009-10-28T17:17:40+01:00
-brak stabilnej władzy cesarskiej,częste wybory uzurpatorów wynoszonych na tron przez żołnierzy-w latach 235-284 obwołano 64 cesarzy;z powodu braku wolnych chłopów zasilanie armii rzymskiej przez barbarzyńców
-upadek znaczenia miasta Rzym- w 330 r. Konstantyn Wielki uczynił Konstantynopol drugą stolicą i zrównał z Rzymem
-kryzys gospodarczy-upadek miast,inflacja,"psucie" monety,wysokie podatki osiągane brutalnymi metodami,podziały latyfundiów na mniejsze działki oddawane w dzierżawę kolonom,którzy w 332r. zostali "przywiązani" do ziemi-upadek ustroju niewolniczego
-grabieżcze najazdy barbarzyńców w III w.przez granice na Renie i Dunaju
-brak wojen-stąd mniejsza liczba niewolników -brak rąk do pracy,przywiązanie chłopów do ziemi,obciążenie podatkami,stąd chłopi oddawali się pod opiekę możnych-brak wolnych chłopów do armii
-395 r. podział Imperium Rzymskiego przez Teodozjusza Wielkiego na wschodnie (Konstantynopol) i zachodnie (Rzym);różnice między częścią grecką a łacińską Imperium.
1 1 1