Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:06:12+01:00
Ile waży złoty łańcuszek próby 0.960 zawierajacy oprocz czystego złota 6g innego metalu?

1-0,96 = 0,04
0,04 = 6g
1 = x
0,04x=6g
x=6/0,04=150 g


Odp : Łańcuszek waży 150 gram



Pomogłem? Podziękuj
17 4 17
2009-10-28T17:07:34+01:00
6g=96%
6:96=0,0625
0,0625×100=6,25g
wazy 6,25g
11 2 11
2009-10-28T17:11:33+01:00
Dane:
0.960 - próba złota
6 g - inny metal

Obliczenia:
1-0.960=0,04 - część innych metali z łańcuszka.
6g:0,04=150g - waga łańcuszka

Odp. Złoty łańcuszek waży 150g.
11 3 11