Odpowiedzi

2010-03-22T21:03:48+01:00
Otton I
pokonanie przeciwników w państwie
odparcie najazdu Węgrów
podporządkowanie sobie królestwa czeskiego
podbicie Włoch
Koronacja na cesarza
Otton III
próby zjednoczenia chrześcijańskiego świata
utworzenie niezależnej metropolii polskiej
32 4 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:07:27+01:00
Wiesz, pewien Otton I był królem greckim...
Podejrzewam, że tobie chodzi o Ottona I Wielkiego z rodu Ludolfingów:
-zhołdował króla Włoch Berengariusza II z Ivrei,
-odparł najazd Węgrów,
-stłumił powstanie Słowian połabskich,
-zdobył Rzym, gdzie 2 lutego 962r. został koronowany na cesarza,
-wzmocinł pozycję Niemiec,
Otton III:
-próbwał umocnić swoją pozycję w Rzymie sadzając na papieskim tronie Brunona [Grzegorza V]
-dąrzył do uniwersalizmu, odnowy Imperium Rzymskiego, w 1000r. przekonał do swoich planów Bolesława Chrobrego
13 2 13