Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:20:49+01:00
Helleńska tzn. grecka np. kultura
Hellenistyczna tzn. grecka połączona z jakąś inną, państwa które podbijał Aleksander Macedoński miały kulturę Hellenistyczną, ponieważ on narzucał ludziom kulturę grecką, a oni łączyli ją ze swoją.
4 4 4
2010-03-22T21:25:32+01:00
Helleński- rdzennie grecki (np. Ateny, Sparta), np. sztuka helleńska albo świat helleński. Hellenistyczny to grecko-wschodni (znowu przykładowo kultura albo świat). określenie hellenistyczny powstało po podbojach Aleksandra Wielkiego na wschodzie (Persja,Egipt, próba podboju Indii) jako sposób podkreślenia różnicy między rzeczą czysto grecką (helleńską) a rzeczą grecką wzbogaconą o elementy podbitych obszarów wschodu (hellenistyczny).
7 4 7