Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:25:55+01:00
R=h
r-promień, h-wysokość
Pb=200π
Pb=2πrh
2πrh=200π /÷2π
rh=100 za h podstawiamy r, ponieważ są sobie równe
r²=100
r=10
Pp=πr²
Pp=10²π=100πcm²

Licze na najlepsze:).
2010-03-22T21:29:00+01:00
Dane:
r - ?
H - ?
r = H czyli H = r
Pb=200π

Pb=2πr*r
200π = 2π*r*r I:π
200=2*2r
4r=200I:4
r=50

Pp=πr²
Pb=π * 50²
Pb=π * 2500
Pb=2500π

odp. pole podstawy wynosi 2500π.
2010-03-22T21:29:35+01:00
H = r
Pb = 200π

Pb = 2πrH
200π = 2πr *r / :2π
100 = r²
r = 10

H = r = 10

Pp = πr²
Pp = 10² *π
Pp = 100π j²

odp. pole podstawy walca to 100π.

pozdrawiam ; )