Odpowiedzi

2010-03-23T20:38:00+01:00
2.Tadeusz Rejtan to patroita, który własnym ciałem zasłonił wejście do sali sejmowej, aby sejm nie uznał robioru.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:41:29+01:00
1.WEwnętrzne:
-konflikt króla Stanisława Augusta Poniatowskiego ze szlachta
- słabość i uległość kóla wobec carycy rosyjskiej Katarzyny II
Zewnętrzne:
-Konfederacja innowiercza w Toruniu i Słucku
-konfederacja w Radomiu
-uchwalenie praw kardynalnych
2.TAdeusz Rejtan był posłem patriotą, protestującym przeciw zatwierdzeniu 1 rozbioru Polski.(to tak ogólnie)
regółka :
Tadeusz Rejtan- ( 1746-1780) poseł na sejm w 1773 roku. Wsławił się niezłomnym oporem przeciw rozbiorowi Polski, zagradzając własnym ciałem wejście do sali obrad. kilka lat później popadł w obłęd i popełnił samobójstwo.
3.Powołano tzwn. Radę Nieustającą składającą się z 18 posłów i 18 senatorów, obradująca między komisjami.
Ustanowiono Komisję Edukacji NArodowej- pirwsze w Europie świeckie ministerstwo oświaty.

Proszę. JAk sie przyda możesz dać dobrą opinię ;)

Pzdr
1 2 1