Zamienisz jenostki pola?
1 cm kwadratowy-=...mm kwadratowych
1dm=...m kwadratowych
1 ha=...m kwadratowego
1m=...km kwadratowych
( I jak się dodaje daną liczbę zer? bo codzi mi o to że p. jest 2 cm= 20 mm, a 1 cm2 =...mm keadratowych? Że ile się dodaje tych zera, jak i dlaczego?).


2. oblicz pole rombu którego przekątne mają długości 3dm i 14 cm.

3.Boki równoległoboku mają długość 9cm i 6cm, a wysokość opuszczona na dłuższy bok ma długość 4cm. Oblicz pole równoległoboku i długości drugiej wysokości.

3

Odpowiedzi

2010-03-22T21:33:01+01:00
2. 1/2 d1*d2 1/2 3*14 = 21 dmkwadrat
2010-03-22T21:43:57+01:00
1.to pierwsze nie jest moją mocną stroną

2. Wzór na pole rombu;
d1*d2 :2 (przekątna razy przekątna podzielić na 2)
Przekątne;
3 dm
14cm
(teraz trzeba wszystko zamienić na jednakowe jednostki ja zamienie na cm)
3 dm=30 cm
14cm

P=30*14 : 2=420 ;2=210 [cm2]

3. tego trzeciego też nie potrafię



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:46:09+01:00
1cm2 = 100mm2
bo 1 cm ma 10 mm więc 10*10 = 100

1dm2= 0,01m2
1ha = 10000m2
1m2= 0,001 * 0,001 = 0,00001km2

2. Pole rombu można policzyć z przekątnych rombu a mianowicie e*f/2
czyli:
mamy dane dwie ale musimy sprowadzić do tej samej jednostki inaczej nie wyjdzie;)
3dm = 30cm
14cm = 14cm
P= 30*14/2 cm2
P=420/2 cm2
210cm2

Pole jest równe 210cm2

1 5 1