Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T21:36:56+01:00
Negatywna- powodują choroby
pozytywna- zabijająsię na wzajem i staje sie coraz mniej ich
1 1 1
2010-03-22T21:38:55+01:00
Pozytywna rola bakterii :
*bakterie żyjące w przewodzie pokarmowym człowieka produkują witaminy grupy B i witaminę K
*zwierzęta roślinożerne wykorzystują bakterie do rozkładania celulozy
*biorą udział w procesach glebotwórczych
*rozkładają martwą materię organiczną
spulchniają glebę
*fermentują obornik

Negatywne rola bakterii:
*bakterie wywołują liczne choroby człowieka np.
- gruźlica
- salmonellozy
- krztusiec
*wywołują liczne choroby u roślin
*bakterie przyczyniają się do niszczenia drewna, papieru i tkanin
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:44:56+01:00
Pozytywne:
- ważne ogniwo w obiegu pierwiastków w przyrodzie
- produkują alkohol (fermentacja alkoholowa), kwas octowy (fermentacja octowa)
- pomocne w tworzeniu biogazów (energia)
- suszenie liści tytoniu
- garbowanie skór
- w nabiale (jogurty, kefiry, sery)
- produkcja kiszonek (np. ogórki)
- obecne w antybiotykach
- oczyszczanie ścieków
- wykorzystywane do szczepionek i surowic

Negatywne:
- powodują choroby ludzi, zwierząt i roślin
- przyczyna gnicia produktów spożywczych
- powodują niszczenie materiałów przemysłowych (drewno, papier)


Mam nadzieję, że pomogłam. To tylko niektóre z roli bakterii.
Byłoby mi miło, gdybym dostała naj :)
Pozdrawiam
2 3 2