Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:48:40+01:00
"Omyłka" Bolesława Prusa - przeżycia społeczeństwa w trakcie powstania
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej - opis jednego z epizodów powstania, utrzymany w konwencji baśniowej
"Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej - motyw grobów powstańczych
"Lalka" Bolesława Prusa - biografia Wokulskiego, który za udział w powstaniu został zesłany na Syberię
"Wierna rzeka" Stefana Żeromskiego - dialogi bohaterów odwołują się do powstania
"Rozdzióbią nas kruki, wrony..." Stefana Żeromskiego - aluzje do upadku powstania styczniowego
2010-03-22T21:51:44+01:00
Główne;
"Lalka", "Nad Niemnem", "Gloria Victis"

mniej ważne;
i poezje Asnyka :)